Monday 30 November 2009

Dig A Pony

Jippi, under en månede til jul! Jeg bor i landet der de egentlig ikke trenger feire jul, men på en måte gjør det likevel. For her i japan feirer de ikke bare sine høytider, men ALLE høytider, jeg elsker det. Jeg har stort sett fullført juleshoppingen nå da, noe jeg er glad for siden det gikk svært hardt utover lommeboka...

Vel, nok om pengebruk og høytider. Tenkte bare jeg skule holde dere oppdatert ved å fortelle hva jeg gjorde i helga. Skal vi se. Lørdag tror jeg virkelig har verdt den beste dagen hittil i mitt japan-opphold. Jeg, Mica, Denika (Australia) og Oskar (Sverige) møttes først i Yokohama der vi satt på Starbucks hvem-vet-hvor-lenge og snakket, før vi møtte Carina (Norge). Deretter gikk vi til Minatomirai (der de har H&M, pariserhjul og Yokohama Landmark , med japans raskeste heis ellernoe sånt). Der var vi noen få minutter uten egentlig gjøre noe som helst før Oskar bestemte at vi skulle ta oss en tur til IKEA. Ingen av oss protesterte, mest fordi alle hadde lyst til å kjøpe pepperkaker :D

Så vi dro til IKEA: tok tog til Shin-Yokohama før vi tok den blå og gule IKEA-bussen(!). IKEA er i Japan, for dere som lurer, akkurat som i Norge, jeg følte meg nesten hjemme der. Alt stod på japansk OG svensk. I en av stuene satte vi oss faktisk ned og fikk Oskar til å lese høyt fra en random svensk bok vi fant, tror også japanerne fant dette ganske underholdende (eller plagsomt, jeg er ikke sikker). Men det største høydepunktet kom da vi fant matvarebutikken, jeg har aldri vært så lykkelig for å se hvitost før! Jeg kjøpte følgende: salt lakris, daimsjokolade, biler, pepperkaker, ballerina (kjeks) og potetgull. Da alle hadde kjøpt det de «trengte» satte vi oss ned i kafeen og spiste pølse og softis, dette til omtrent 250 yen (15kr) med gratis påfyll av valgfri drikke.

Omtrent kl aner ikke bar det hjemover, vi sang totalt randome sanger hele veien til Yokohama der våre veier skiltes (herregud, det hørtes overdramatisk ut). Alt i alt en topp dag! Hva mer kan man ønske seg en å henge med herlige mennesker, shoppe snop på IKEA og irritere japanere med sang?

Åja, jeg glemmer nesten søndag. Jeg slappet av til kl. 14.00, dro til frysøren og bestilte time før jeg dro til en klub i Shibuya med Katharina, vertsbroren hennes hadde invitert oss. Var der fra kl.17 til 18.30, helt greit, men ikke helt min musikksmak. Deretter tok en gutt og ei jente Katharina og meg med ut for å spise. Vi fant en gammel restaurant som så ut nå som den sikkert gjorde for 50 år siden, jeg elsket stedet! Der koste vi oss med japansk mat (vi fikk gratis is, og jeg fikk en leke :P) før vi dro hjem.

Og det er kort fortalt hvordan min helg har vært, jeg har storkost meg. I morgen drar jeg kanskje på kino i Kawasaki for å se 2012, men jeg er ikke sikker ennå. Og på onsdag er den store dagen, da drar jeg til frysøren for å stripe håret...

2 comments:

  1. å så koselig å høre, Ellinor:D
    jeg har aldri tengt på at IKEA kan gjøre noen så glad, men der tok jeg visst feil:P
    gleder meg til å se håre ditt forresten, du må legge ut bilder da:D

    ReplyDelete
  2. IKEA er bare elsk <3 Alltid interessant å lese hva du gjør langt der borte. Høres faktisk helt fantastisk morsomt ut! Du er utrolig heldig, ellie. Og ja, som maria da, legg ut bilder av håret ditt da;D

    ReplyDelete