Monday 23 November 2009

Good Day Sunshine

I går var jeg i Harajuku med Katharina, brukte alt for mye penger på julegaver, men storkoste meg, Harajuku er elsk. I dag var jeg i Yokohama (vertsbroren min er syk stakkars, så vi kunne ikke være hjemme hos meg) med Carina og spilte pokemon, på starbucks av alle steder, hihi. Det var kjempekos og må gjentas, jeg fikk kjøpt alle de fem første Harry Potter filmene for 240 kr! Alt i alt jeg føler meg nå virkelig hjemme i Tokyo/Yokohama. Det å ta toget til f.eks. Shibuya for å kjøpe et par sko er ikke noe stress, Yokohama drar jeg jo til så ofte at jeg kjenner stedet ut og inn (tror folka på New Days kjenner meg igjen).

På skolen har gutta i klassen ENDELIG funnet ut at de kan snakke med meg, noe som er kjempeunderholdende siden de insisterer på å snakke engelsk. Det morsomste er når de diskuterer hva de skal si mens jeg hører på, for jeg skjønner jo selvfølgelig alt de sier og holder på å dø på meg av latter (dette fordi det stort sett går i: «I love you», «can I get your e-mail?» og «do you like him?»). Jeg klager ikke jeg, for japanske gutter er herlige.

Håndballtreningene fortsetter også som før, selv om gutta også der har funnet ut at de faktisk kan behandle meg som en venn, og ikke som en eller annen blond alien (hårfargen min fascinerer dem ennå da). De har til og med gitt meg et skap i håndball-rommet, I feel special. Jentene på laget blir jeg bare mer og mer glad i, de er så utrolig søte og snille, gutta har jeg også blitt glad i. Sekariyo (gutt på laget) ga meg faktisk mitt første kompliment fra en gutt: han så jeg hadde søte øredobber! :D


Nå som det nærmer seg jul lengter jeg litt hjem til snø og juleferie (jeg må på skolen), men på samme tid blir jeg mer om mer glad i Japan. Jeg kan selvfølgelig ikke få sagt ofte nok hvor mye jeg savner dere der hjemme, for dere er virkelig høyt savnet! Snart skal jeg få send julegavene er kjøpt, så håper jeg inderlig alt faller i smak.

Og til slutt må jeg bare si tusen takk til mamma og pappa for pakken som kom på døra i dag, den gjorde serriøst dagen hundre prosent perfekt, glad i dere er jeg <3

6 comments:

  1. Åh, det ser ut som du har det herlig! :D Fantastisk morro med guttene, bra de har oppdaget at du faktisk er et menneske ;p Savner deg, kjære du! <3

    ReplyDelete
  2. Så utrolig herlig og hør kåss du har det, Ellinor :D Skikkelig morsomt det med guttan ^^ Håpe vi kan ringes snart? Over Skype eller nå? ;) savn <3

    ReplyDelete
  3. Haha, det høres herlig ut med guttene da;) Og jeg gleder meg også masse til jul, og husk, ikke bli FOR glad i Japan da;) Vil jo ikke at det skal bli helt forferdelig å måtte komme tilbake til Trondheim.
    <3

    ReplyDelete
  4. Hei Ellinor:D
    Høres ut som det går bedre der borte, kjempekoslig høre! :)Går det bedre språklig sett også eller? :)

    Håper du har det fint:D
    Glad i deg! <3

    ReplyDelete
  5. Skype er litt vanskelig siden jeg ikke har internett paa PC'n med skype :P Men det funker aa ringe til den japanske mobilen min ;D

    Joda, gaar bedre spraaklig ogsaa, men er fremdeles vanskelig.. Glad i dere, og savner dere! <3

    ReplyDelete